W internecie liczą się opinie o sklepie! O zdumiewającej mocy treści w e-sklepie opowiada specjalista FunkyMedia

W internecie liczą się opinie o sklepie! O zdumiewającej mocy treści w e-sklepie opowiada specjalista FunkyMedia

W internecie liczą się opinie o sklepie! O zdumiewającej mocy treści w e-sklepie opowiada specjalista FunkyMedia

Często kupujecie w interencie? Jeśli tak, to nie ma się co dziwić. To naprawdę wygodna forma robienia zakupów. Najczęściej kupujemy w e-sklepach, ponieważ ceny są tu naprawdę konkurencyjne. Zdarzyło Wam się upatrzeć coś stacjonarnie i potem zrobić zakupy przez internet? Zapewne! Wszystko dlatego, że jest to bardzo wygodna forma zamówień, a dostać można rzeczy często niedostępne lokalnie. Oprócz tego mamy prawo do zwrotu tego, co zamówiliśmy!

Komentarze publikujemy praktycznie wszędzie. Możemy dodawać je w social media, na portalach czy forach internetowych. I bardzo często korzystamy z tej możliwości, choć nie zawsze „w słusznym celu”. Dzielimy się swoją opinią o danym produkcie i usłudze, informujemy innych, co o nich sądzimy. – mówi Joanna Dawidowska, SEO copywriter w Agencji e-marketingowej FunkyMedia. Dziś praktycznie o każdym sklepie czy produkcie znajdziemy opinie w internecie. Warto wiedzieć, że wpływają one na nasz wizerunek w sieci! 

Czemu dodajemy opinie w internecie? Tłumaczy specjalistka FunkyMedia

W internecie opinie może dodać tak naprawdę każdy. Wystarczy mieć firmę w wizytówce Google, ale możemy też przeczytać je na blogach czy forach. Dodatkowo wiele sklepów posiada możliwość umieszczenia bezpośrednio na nich recenzji danego produktu. 

Opinie możemy dodawać także w mediach społecznościowych – i z tej opcji najczęściej korzystamy. Wyobraźmy sobie sytuację – czekasz na upragnione wakacje. Chcesz wyjechać, odpocząć, poczuć się miło i przyjemnie. Co robisz najpierw? Sprawdzasz opinie o miejscu, do którego chcesz się udać? Kupujesz przewodnik lub czytasz recenzje w internecie? A może jedziesz „w ciemno” i, co ma być to będzie? pyta Joanna Dawidowska z FunkyMedia. – Większość z nas sprawdza najpierw opinie innych. Czyta, co może zrobić w danym miejscu, gdzie zjeść, w których hotelu się zatrzymać. Często przeglądamy opinie o hotelu. Nikt z nas nie chce przecież spędzić wymarzonego urlopu w pokoju, w którym współlokatorami będą karaluchy pełzające po naszej pościeli! dodaje.

Dlaczego w internecie znajdziemy więcej opinii negatywnych?

Dlaczego łatwiej jest znaleźć negatywne opinie w internecie niż pozytywne? Głównie dlatego, że napisanie dobrej recenzji zajmuje więcej czasu niż negatywnej. 

Łatwiej przychodzi nam napisanie kilku zdań negatywnych. Czemu? Bo chcemy wyrzucić z siebie złość, frustrację i podzielić się swoim smutkiem lub zdegustowaniem. Stworzenie kilku pozytywnych zdań jest znacznie trudniejsze. Wymaga od nas większego zastanowienia, rzadko jest impulsywnym zachowaniem, w przeciwieństwie do tworzenia negatywnych opinii. wspomina Joanna z FunkyMedia.

Jednak to nie jest tak, że w internecie znajdziemy wyłącznie negatywne opinie. Zdarzają się także pozytywne, ale jest ich znacznie mniej. Warto wiedzieć o tym, że każdego rodzaju opinie mają wpływ na nasz wizerunek w sieci i na nasz biznes! Według badania, które zostało przeprowadzone przez ChannelAdvisor aż 75% osób ufa opiniom, które znajdzie w internecie. Przerażające, prawda? Tym bardziej, że czasem negatywne opinie może pisać konkurencja! Co więcej, to samo badanie wykazało, że aż 40% osób przyznało się do tego, że opinie, które przeczytały wpłynęły na ich decyzję zakupową. A to już przekłada się na biznes w sieci, prawda?

Należy pamiętać, że to, w jaki sposób my lub nasza firma jesteśmy odbierani w internecie – ma wpływ na intencje zakupowe potencjalnego klienta. Ma także wpływ na to, czy zostaniemy poleceni innym osobom! Wiedzcie o tym, że każda negatywna opinia jest w stanie przyćmić nawet najwspanialszą opinię pozytywną! Dlatego należy dbać o swój wizerunek w sieci! 



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *